torsdag 31 oktober 2013

Sista blogginlägget del 3.

Det här, lovar jag blir mitt sista inlägg. (kanske).

Här sitter jag med Latin Kings i hörlurarna och funderar på filmupplevelser jag har haft genom biblioteket. Det har varit fantastiska filmer som jag har sett på mitt fantastiska år här.
Jag har sett så mycket. Från tonårsskräckfilm (Cabin in the Woods) till tysk kalla kriget drama (De andras liv) och allt emellan.
Det har ju varit ett fantastiskt filmår! Både på bio och för min egen del, såsom Searching for Sugarman. En dokumentär som är nästan för otrolig för att vara sann.

  
 
Jag såg även Children of Men (för 4e gången typ) som är så sjukt bra och underskattad. En dystopi där kvinnor inte längre kan få barn.
 
 
Fler tips: Django Unchained, The Master, Pans Labyrinth med flera.
 
Ta chansen och upptäck alla våra filmer.
 
Sen vill jag även tipsa om den bästa tidsskriften och det är Expo. Tidsskriften är placerad uppe i ungdomsrummet med tydligt antirasistisk innehåll. En riktig bra tidning helt enkelt.
 
Tack för mig!
/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar