torsdag 17 oktober 2013

Hemma hos... Helena

Hemma hos bibliotekarie Helena...


Vad har du i din bokhylla? Har du sorterat på något speciellt sätt?
Förutom böcker har jag DVD-skivor och så förvarar jag tavlor och annat löst ovanpå böckerna. 
Jag sorterar dem bara så att jag har lätt att nå det jag gillar bäst.

Vilka böcker skulle man aldrig hitta i din bokhylla?
Så kallad ”chicklit”, Harlekinböcker och bokserier av typen Sagan om Isfolket.


Vilken är din favoritplats att läsa?
I min läsfåtölj mellan bokhyllorna.




Vilken bok har du läst mer än en gång?
Alice i Underlandet och Spegellandet läste jag gång på gång när jag var liten.








Vilken är din favoritbok?
Det är svårt att välja ut en speciell favoritbok bland alla bra böcker jag läst, men en bok som jag verkligen tyckte mycket om och fortfarande tänker på ibland är den spännande romanen De besatta av A.S. Byatt, som skildrar handlingar i olika tider.



Vilken bok läser du just nu?
The Fry Chronicles, den andra delen av Stephen Frys självbiografi. Fry kan berätta om allvarliga saker på ett underhållande sätt, vilket gör att det är lätt att ta till sig. 







Vilken bok gav du i present senast? Varför och till vem?
Troligen någon bok på engelska till min son, som gillar fantasy. Kanske var det någon av böckerna i serien om Skulduggery Pleasant av Derek Landy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar