tisdag 29 oktober 2013

Ett sista blogginlägg. Kanske? Del.1

Kära bloggläsare, låntagare och fina människor.
Det här blir troligtvis mitt sista blogginlägg på den här bloggen. Jag ska nämligen flytta. Så jag tänkte avsluta lite med en slags best-of lista över vad som finns på biblioteket. Och det har varit så mycket här på biblioteket som har varit bra. Det ska gudarna veta! Förhoppningsvis så fortsätter bloggen i samma andra, med nya intressanta människor som gillar andra saker än mig och gör den här bloggen t.o.m. bättre.

Så nu kära bloggläsare, så drar vi igenom det bästa från biblioteket enligt min helt icke objektiva åsikt.


Bibliotekets bästa musik
 
Vi har så mycket bra. Är det något som biblioteket har koll på så är det musik tycker jag. Det som är smalt, brett och allt emellan. Men vi kan inte allt, så hjälp oss låntagare. Tipsa oss om ditt favoritband. Så köper vi in skivorna åt just dig!
 
Arcade Fire's The suburbs.
En fantastisk indie-rock skiva som får blodet att koka, svetten att rinna och Arcade Fire har kallats för världens sista riktiga rock'n'roll band.
 
 
Frank Oceans Channel Orange
Enligt mig är detta den bästa skivan överhuvudtaget som biblioteket har. Och jag blir så glad varje gång en låntagare lånar den. Det innebär att en till person får upptäcka Frank Ocean. Med en fantastisk röst, fantastiska texter, fantastiska människa. Jag säger bara lyssna.
 
 
Iceage - You're nothing
Punk. Punk. Punk. Bästa punkbandet just nu? Låna skivan och se. Grymma live. Grymma på skiva. Den stela rösten, galna gitarren. Skriket!!
 
 
Bubblare:
Kendrick Lamar, Håkan Hellström, Tinariwen, och många fler.
 
 
 
/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar