måndag 28 oktober 2013

Malmö...mina drömmars stad

Nu har vi ju haft en hel vecka tillägnat Göteborg så det kanske är dags att få lite jämnvikt och skriva lite om den stad som ligger närmast mitt hjärta, nämligen Malmö.
Staden som är lite härligare, lite coolare och lite mer tillbakalutad än sin storasyster Göteborg...eller...vad säger du Tal?
Jag brukar försöka åka till Malmö ett par gånger om året och oftast försöker jag passa på att gå på någon konsert. Snart är det dags igen men denna gången blir det en tripp över bron för musikupplevelsen. Det har många gånger sagts att det bästa med Malmö är Köpenhamn...och även om jag tycker att Malmö står bra på egna ben så är ju närheten till Danmark inget man klagar på.

Här är ett klipp med Nick Cave som jag ska se i Köpenhamn nästa vecka. Skivor (och böcker) av Nick Cave finns så klart på biblioteket.



...och sen till något tråkigt. Lou Reed är död. Jag har sett honom en gång på konserthuset i Malmö. Den konserten var bland det tråkigaste jag har sett men jag gillar vekligen hans musik.
Han får också vara med i bloggen idag.


/Sarah


Lou Reeds skiva Berlin (som floppade totalt när den kom ut men anses som en klassiker nu) har vi självklart här på biblioteket. 
Låna!
Och Göteborg är 1000-tals gånger bättre än Malmö.
/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar