torsdag 14 mars 2013

Bonustips! Låt vacker R'n'B fylla ditt liv.

Frank Ocean. Denna gudabenådade artist. 

Hans vackra röst. Hans fantastiska texter. Musiken. Det finaste på 2000-talet. 

Han släppte första skivan Nostalgia Ultra gratis. Ingen inblandning från något skivbolag. En riktig DIY attityd. 
Sen blev han signad till ett skivbolag och släppte den fantastiska, underbara, magnifika, Channel Orange. Det finns ingen skiva som har spelats så mycket hemma hos mig som Channel Orange efter den släpptes. 
Från första spåret, Thinking of You, till André 3000 samarbetet på Pink Matters, till den 10-minuter långa Pyramids, alla spår är fantastiska. Min favoritlåt på skivan är Bad Religion. Ingen låt har fått mig att känna så starkt som den här låten. 

Skivan räknas som ett modernt mästerverk. 
Den blev bl.a. utvald till den näst bästa skivan under 2012 av Pitchfork (vilken som blev etta återkommer vi till nästa vecka). 

Här är ett uppträdande från programmet Late Night with Jimmy Fallon med Frank Ocean.


När han 3 minuter in i låten sjunger "I can never make him love me", då går jag itu. Då är det något av det vackraste jag har hört i hela mitt liv. 

Låna skivan här hos oss. Missa inte detta.

/Tal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar