tisdag 19 mars 2013

Bonustips! Hetaste hiphopen på länge.

Förra veckan pratade jag om Frank Ocean och där pratade jag om Pitchforks bästa skivor för 2012. Nu är det dags att avslöja vilken skiva kom som hamnade på första plats.


trumvirvel, tack..



Nämligen Kendrick Lamars good kid, m.A.A.d city.
Kendrik Lamar sågs länge som den stora talangen inom Västkusts hiphopen. Han har arbetat med Dr. Dre, Talib Kweli, Busta Rhymes och andra stora hiphop artister. Men efter den här skivan är han inte längre en talang. Han är en av de stora nu. Och han kommer bara bli större. Hans förmåga att blanda intelligenta texter, grym rap och dansanta beats gör han svårslagen inom hiphop-scenen.

Han spelade för ett tag sen i Göteborg (vilket jag missade, tråkigt nog) men skall komma hit till Way Out West. Vilket jag verkligen inte tänker missa.

Jag hittade den här videon inspelad från konserten i Göteborg.
Spola fram till 1:40 om du vill höra låten och skippa snacket. Gud vad jag önska att jag var där.


/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar