måndag 30 september 2013

Förändra världen nu! Veckans tema: Om punk och rock!

Den här veckan ska det handla om musik, mer inriktad på punk eller rock. Men inte bara i ljudform, utan det kommer dyka upp boktips. Men inte bara vilken punk eller rock som helst, utan den här veckan vill jag ge er tips på musik som känns viktigt. Åtminstone för mig.

Och första tipset den här veckan blir Arcade Fire. Och snart släpps senaste Arcade Fire skivan. Herregud, vad jag har väntat.

Singeln som har släppts så körar David Bowie. Och fan vad bra den är. Men skivan som kom innan den nya har vi redan här på biblioteket. Visste ni det? En fantastisk skiva som heter The Suburbs.

Arcade Fire är ett band som kommer från Kanada och bildades 2003. Senast spelade de i Sverige 2011 i Stockholm och jag kunde tyvärr inte gå. Och det är bandet som står nr 1 på min "must-see"-lista. Alltså band jag inte hunnit se än.

Nå, så varför tycker jag Arcade Fire är så bra? Därför musiken andas av frihet. Den slår sig ut ur sina ramar, musiken lever. 

När jag lyssnar på The Suburbs känns det som att springa på ett fält, man bara springer.
Det är musik som vill få oss att fly från våra inrutade liv. Det är vackert.


Så ta chansen och låna skivan och upptäck bandet som enligt mig är just nu det mest fantastiska bandet.

Och självklart köper vi in den nya skivan om ni vill. Och det vill ni väl?
/Tal

Bonusklipp med nya singeln Reflektor. Skruvad video, underbar låt.

 
Ännu en bonusvideo med singeln The Suburbs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar