fredag 14 juni 2013

Iggy, Cash, Oasis..Alla inkluderas i veckans sista musiktips!

Jag hade svårt att bestämma mig vad som skulle avsluta vår fina bloggvecka. Så jag kör lite kort på tre olika musikstilar och en hel del coola artister.


Första skivan har några år på nacken (kom under 90-talet) det är nämligen (What's the story) morning glory med Oasis! En fantastisk skiva som håller fortfarande. Legendarisk britpop!

 
Lyssna på det här smakprovet (från den bästa låten på skivan)

 
 

Andra skivan är den fantastiske Johnny Cashs skiva American III - Solitary man.

 
Här gör Johnny Cash covers av andra artisters låtar men han gör det så bra att låtarna låter som det är Johnny Cash låtar och ingen annans. Det är vackert, vemodigt och country doftande.

Lyssna på den här covern av Neil Diamonds Solitary Man

 
 
 
 
Sista tipset den här vecka blir Iggy & The Stooges skiva Raw Power.
 
 
 
Punk, levande, argt. Första gången jag lyssnade på detta så kunde jag inte sitta still. Överhuvudtaget. Hoppade som en galning.
 
Lyssna på första låten från skivan här
 
 


Hoppas att ni har hittat något den här veckan ni gillar!

/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar