måndag 10 juni 2013

Äntligen! MUSIKVECKA!

Den här veckan är en sån där fantastisk vecka då jag får välja och vraka bland bibliotekets fantastiska cd-samling. Det kommer bli något gammalt, något nytt, något sorgligt och mycket glädje.

Så kom till biblioteket och låna musik. Ta chansen att låna en gammal favorit eller bara testa något nytt.  Här finns det något för alla. Det lovar jag! (Det är gratis kan även påpekas, vilket är härligt).


Iaf, första musiktipset den här veckan blir något nytt. Något drömskt. Något vackert. Något göteborgskt. Det är självklart Håkan Hellströms nya platta jag pratar.




Är det här 2000-talets bästa svenska platta? Det är självklart upp till lyssnaren att bestämma men för mig är det en favorit.

Första spåret, Peace N Luv, som låter väldigt drömskt, kort, instrumentalt som leder på ett naturligt sätt till singeln (och andra spåret) Det kommer aldrig va för mig. Som är fantastiskt bra.

Håkan Hellströms Det kommer aldrig va över för mig.

Som följs åt av en stammade Håkan i Du kan gå din egen väg.

Helt enkelt en underbar skiva som är sommmarkvällarnas soundtrack!

(Kan även vara en av de snyggaste omslagen jag har sett. Inspirerad av filmen/tv-serien This is england kanske).

/Tal
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar