tisdag 30 april 2013

Bonustips! En artist med blick mot universum.

David Bowie.
Nästan alla har någon slags relation den här mannen. Antingen att han är en föråldrad dinosaur som ens föräldrar lyssnar på. Eller någon man nyligen har upptäckt. Eller växt upp med och älskat med sitt första andetag.

För mig hände det under en väldigt frusen promenad för ett par år sedan. Min upptäckt på riktigt när det gäller Bowie.
Jag hade varit dum och badat mina fötter och var stelfrusen. En vän som var med var lika frusen hon. För att få oss att tänka på något annat än hur kalla vi var började hon sjunga Bowie låtar, en efter en, tills vi var framme. Sen dess har mitt intresse med David Bowie växt.




Därför är jag så glad att biblioteket har köpt in hans senaste skiva, The Next Day, hos oss.När skivan släpptes tidigare i år hamnade den på första plats i Sveriges albumlista, något David Bowie inte har lyckats med på 30 år!
Låna skivan som finns skyltad där musiken finns!


Sen grävde jag lite i magasinet och hittade en best of skiva av hans låtar som släpptes mellan 1974-1979


Här finns inte alla hits. Absolut inte. 
Men den bästa låten finns med. Nämligen Heroes. 
Och massor av andra härliga låtar. 


Klicka och lyssna:
Skivan finns i vårt musikmagasin (som har många guldkorn). Det är bara att fråga så plockar vi fram skivan åt dig.


Men jag är inte klar än!
Jag hittade nämligen även notsamling till många av hans hits. Här finns instruktioner för att spela hans musik på gitarr & piano och det finns även texter tills hans musik. Boken finns under avdelningen X (musikalier).


Puh! Nu är jag klar för idag. Men upptäck den fantastiske David Bowie!
/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar