onsdag 16 januari 2013

Hiphop veckan fortsätter med...Jay-Z!

Jag ska vara ärlig, jag har aldrig varit ett större fan av Jay-Z. Inte att jag har direkt ogillat honom men aldrig tagit mig tid till att lyssna på honom tills förra året då Jay-Z och Kanye West släppte en underbar skiva ihop (som vi också har på biblioteket) där bl.a. min favorit Frank Ocean sjunger på två av spåren. Sen dess har jag lyssnat mer och mer på honom och en av mina favoritskivor som Jay-Z har släppt är skivan: The Black Album. Den finns hos oss i magasinet så det är bara att komma och fråga efter den.
Skivan är en skön och unik blandning av olika stilar. Den rockiga låten  99 problems producerad av Rick Rubin (som boken Can't stop, won't stop skriver om). Eller, den souliga december 4th där han rappar om sin barndom. Eller den grymma What more can I say..eller, egentligen varje låt på den här skivan.
Bota vintermörkret med sköna hiphop beats!
/Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar