tisdag 5 februari 2013

Bonustips! Led Zeppelin - Celebration Day.

Jag kom ihåg för några år sedan, jag var på konsert, det var kallt och The Who spelade.
Jag gillar The Who, men tyckte bara då att det var synd att de fortsatte spela och att Roger Daltrey skrek ut "I hope I die before I get old" utan att vara ironisk. Jag blev allergisk mot dessa gamla monsterband som fortsätter och fortsätter att turnera i alla år och bara blir sämre och sämre. Led Zeppelin skiljer sig från detta. De har aldrig förenats under namnet Led Zeppelin efter att deras trummis John Bonham dog. Men en magisk dag hände det, nämligen 10 december 2007. Med John Bonhams son på trummor. Och det känns inte äldre.Det känns inte gammalt. När man hör Robert Plant börja sjunga i Dazed and Confused, så känns han lika ung, lika tidlös som vanligt. När man hör Jimmy Pages tunga gitarrer i Whole Lotta Love, då känns det lika coolt som det säkert var 40 år sedan.Och när No Quarter spelas, då vill jag bara höja musiken till max och flyta med.





Kom till oss, låna skivan, spring hem, släck ner i ditt rum, sätt på skivan och njut. 


/Tal


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar